E-RendON

Az Olvasónapló egy kísérlet, amellyel tudományos közlemények feldolgozását kívánom elvégezni. A rendészettudomány tárgykörében született (1990-t követő) európai és nemzetközi szakirodalmi termést helyeztem célkeresztbe, mivel ez a tudományterület Magyarországon gyerekcipőben jár. [A hazai szakirodalmi eredményekről sem fogok hallgatni.] Célom ezzel a modern Olvasónaplóval a dokumentáció, illetve esetleges érdeklődők megnyerése a rendészettudománynak. A tudományos gondolatcsere sem lenne idegen számomra. (Dr. Karsai Krisztina, Szeged)

2011.12.12. 20:26 KarsaiK

Emberi jogok az európai bűnügyi együttműködésben

 December 9-én fontos eseményen vehettem részt előadóként: a Szegedi Tudományegyetemen jelenleg tevékenykedő Bolyai kutatási ösztöndíjasoknak volt egy interdiszciplináris konferenciája, ahol megismerhettük a Bolyaisok kutatási területeit, tudományos érdeklődését és persze egymást is. Jogászként (és Bolyaisként) a társadalomtudományi szekcióban adtam elő a fenti címmel, jobbára nyelvészek és irodalmárok figyelmes hallgatása közepette. 

Vittem magammal handout-ot, de aztán nem osztottam ki, mert nem szokványos módon jelenítettem meg mondanivalóm lényegét, s nem voltam benne biztos, hogy elérem-e vele a célomat. Mármint a jobb megértést.

Tudniillik egy képregényfélét "rajzoltam". A visszafogottságomat az is megalapozta, hogy tudom, az ilyen jellegű vizuális médiumok helyes és helyénvaló megértése asszociációs készségtől is függ (no, meg a kifejező megjelenítéstől), ugyanakkor sejthető, hogy eleve azért készítettem, mert úgy gondolom, a társadalomtudósoktól az átlagos értelmiségit meghaladó nyitottság is elvárható. Mindenesetre a bátorságom nem tartott ki estig, így nem próbáltam ki délután ötkor (majdnem) utolsó előadóként az új típusú handout-ot. 

Most azonban igen. Következzék hát az előadáskövető "képregény". (Utána lesz nagyítás is.)

 A kockák egyenként...

  

  2_lego_2.jpg

   

Majd még a rajzolási technikákon finomítok. 

Tényleg nem alkalmas az ilyen jellegű megjelenítés arra, hogy a feltett kérdéseket / a felvetett problémákat bevéssük a hallgatóságunk emlékezetébe?

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://rendeszettudomany.blog.hu/api/trackback/id/tr903458774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása