E-RendON

Az Olvasónapló egy kísérlet, amellyel tudományos közlemények feldolgozását kívánom elvégezni. A rendészettudomány tárgykörében született (1990-t követő) európai és nemzetközi szakirodalmi termést helyeztem célkeresztbe, mivel ez a tudományterület Magyarországon gyerekcipőben jár. [A hazai szakirodalmi eredményekről sem fogok hallgatni.] Célom ezzel a modern Olvasónaplóval a dokumentáció, illetve esetleges érdeklődők megnyerése a rendészettudománynak. A tudományos gondolatcsere sem lenne idegen számomra. (Dr. Karsai Krisztina, Szeged)

2011.04.09. 22:23 KarsaiK

Kutatás-módszertan (Bodonyi Ilona)

Nagy kincsre leltem a Rendőrtiszti Főiskola könyvtárában, méghozzá a rendészettudomány kutatás módszertanát leíró műre (Bibliotéka). 

Legalábbis azt hittem, amíg el nem olvastam.
Aztán be kellett látnom: az elvárásaim miatt csalódtam, azt hittem, olyan művet fogok olvasni, amellyel a rendészettudomány jövőjét valahogy máshogy meg lehet alapozni. Nos, nem lehet, azaz a rendészettudománynak is pontosan ugyanolyan módszerei vannak, mint minden más társadalomtudománynak.

Könnyen lehet, hogy a rendészettudomány újszerűsége már másokban is hasonló várakozást keltett, s emiatt tartotta fontosnak a szerző összefoglalni úgy általában a társadalomtudományi kutatások módszertanának alaptételeit (például Earl Babbie, Hársing László, Karl Popper, Max Weber stb.). Ennek ellenére nehezen érthető, hogy ilyen ígéretes címmel miért csak 50 példányban adták ki, főiskolai jegyzetként.

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://rendeszettudomany.blog.hu/api/trackback/id/tr102813107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása